12 de setembre, 2016

La banda sonora d'aquest estiu

Ataque de Risa - Aterciopelados
Cançó naïf que em transporta al bon rotllo que hem viscut enguany al pati de l'escola de Pinares de Oriente (Colòmbia)




Bui Doi - Musical "Miss Saigon"
Records del musical "Miss Saigon" en el que mon germà feia d'antagonista. Lo puto crack.
Himne de manual i memòria històrica: els ianquis recordant el succeït a Vietnam, fills concebuts, famílies destrossades...




Chico problemático - Nach
Des dels tallers de la "cátedra de la paz" a l'escola de Colòmbia, un rap que descriu la situació descarrilada d'un nano de Barcelona, de Sierra Leone, de Medellín.




El cielo que me das - Rosana
Un gust desgustar el nou single de Rosana. Només puc dir que en vull escoltar més.




La hoguera de los continentes -  La Raiz
Cançós que m'emociona cada cop que l'escolto.
Em venen al cap les atrocitats imperdonables que Europa va fer amb Amèrica Llatina i Àfrica durant segles. Aquest cançó balsàmica, de misercòrdia i fraternitat, em resulta una pregària que m'ajuda a seguir somiant en un món millor.
"Cantamos para levantar la marea a contracorriente, volviendo a juntar África-América, que suene la voz del esclavo".




Labios - Jenny & The Mexicats
Cançó que vaig descobrir a través de l'Adrià Salas (La Pegatina) a la revista digital (molt recomenable) Catorze.cat. Aquest temasso em fa botar com una mala cosa.




One song Glory - Musical Rent
Definició de cançó de musical. Passió i pell de gallina. Inevitable interpretar-la davant del mirall quan ningú em veu.




Sao Paulo Ska Jazz - Three Little Birds
Versionant aquest clàssic de Bob Marley, Sao Paulo Ska Jazz fusionen jazz, ska, reggae... des de la diversió i el virtuosisme. Fantàstic descobriment.




Hallelujah (fet. Choir! Choir! Choir!) - Rufus Wainwright
Exemple de multiplicació de pans i vins: un clàssic imprescindible + un cor de gospel = cançó de capçalera per engrandir qualsevol celebració, qualsevol moment inspirador. Escoltada amb calma i amb uns bons altaveus: emoció pura.




Say a little prayer - Lianne La Havas 
De la mateixa manera que l'anterior cançó, un clàssic imprescindible despullat, reforçat, endolcit... per una veu i una guitarra omnipotents. Igual que abans, emoció pura.




La aventura de la vida - Nacho Cano
Confesso devoció per Nacho Cano. La lletra i la música d'aquest "guilty pleasure" que m'ha acompanyat durant tants anys, i que ara es farà realitat...