08 de maig, 2016

El millor de les últimes setmanes

5. La clau de girar el teler - Adrià Puntí

Adrià Puntí va tocar al març a l'Auditori. Em va sorprendre la lucidesa, la polivalència, la dualitat boig-geni d'aquest tros d'artista, tenia moltes ganes de veure'l en directe. Des de l'aleshores ha estat banda sonora i no sóc capaç de passar pàgina.



4. El tiempo - Pedro Guerra

Petita poesia al voltant de les ferides que cura el temps...



3. Todo Cambia - Mercedes Sosa

Tot un clàssic que anàvem a versionar amb Kairoi. Feia anys i panys que no l'escoltava i ara em torna loquito. Puta bida, tete.



2. Societat - Pares (cover Eddie Vedder)

No he vist moltes pelis, però crec que "Into the Wild" és la que més m'ha marcat. Una crítica salvatge i dura de la societat actual. Eddie Vedder va ficar la cirereta amb la cançó "Society". Aquí una versió en català d'un grup que no coneixia, però que captura el missatge que em posa la pell de gallina.



1. La maza - Silvio Rodríguez

Vaig tenir la sort d'anar-lo a veure al St. Jordi, nou anys després que vingués a Barcelona al Poble Espanyol. Aquesta vegada va presentar el seu nou disc "Amoríos" (la gent no se'l sabia, de fet no havia sortit a Espanya, tan sols a Cuba...). Però quan va començar a tocar els primers acords dels seus hits imprescindibles, la gent va explotar amb aplaudiments, cants, etc. Un mar de sentiment inundava el Palau.
I destaco aquesta cançó: La Maza. Una mena d'Estaca, de Llach. Una himne que parla d'esperança, de resiliència, de lluita, de creences, de la brúixola que tots portem a dins i que apunta cap a les estrelles...



Fins una altra,

Una abraçada